HK

HK

pondělí 7. června 2021

Babišův supersluha Havlíček opět nezklamal

Ve středu 2. června, kdy Hovňousek Klaus utekl ze studia ČRo Radiožurnál s hubou plnou urážek, proběhl na stejné stanici o několik hodin dříve rozhovor s "ekologicky" podobně naladěným Karlem Havlíčkem. S jedním z nejohnutějších ministrů estébáka Babiše, který mj. uvedl, že Piráti blokují výstavbu silnic a dálnic. Další důkaz o nekompetentnosti tohoto multiministra, jehož úkolem bylo tentokrát předvolebně pošpinit Piráty, které přirovnal k zeleným fanatikům. Tedy naprosto stejná taktika, jakou už DLOUHÁ léta praktikuje ODS. Tady si ale obě spřátelené partaje nevšímají skutečností, že většina odložených silnic a dálnic se nezdržuje a nezastavuje kvůli ekologům, ale kvůli tomu, že příslušné orgány státní správy zkrátka neumí stavby připravovat tak, aby byly v pořádku. Zkrátka jde o problémy kvůli komplikovaným zákonům, nekvalitní práci úřadů a průtahům ze strany soudů. Špatná rozhodnutí navíc úřady a soudy zdlouhavě napravují, což působí ztráty investorům a poškozuje kvalitu prostředí pro život lidí. Coby příklady uvádím českobudějovický tunel Pohůrka (D3), dnes oficiálně zahájenou dostavbu dálnice D4 u Písku a několik dalších "zelených D-kauz".

D1
Krajský soud v Ostravě loni zastavil územní řízení pro úsek Říkovice - Přerov, mj. kvůli tomu, že nebyla vyřešena zimní údržba dálnice, která má vést ochranným pásmem II. stupně přírodních minerálních vod, a chemická údržba by mohla kontaminovat místní prameny i řeku Bečvu.
 
D8
Výstavbu úseku Lovosice - Řehlovice kritizovali jednak ekologové kvůli tomu, že vedl přes CHKO, a jednak třeba geologové, kteří varovali před nestabilním podložím. Nejvyšší správní soud nakonec uznal, že ústecký krajský úřad při povolování stavby chyboval, ale stavba již probíhala. Vlivem nestabilního podloží (jak varovali geologové) došlo ještě během stavby k sesuvu půdy a část dálnice byla zničena.
 
D35
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil v roce 2018 tendr na zhotovitele úseku Opatovice nad Labem - Časy, protože ŘSD v průběhu soutěže změnilo podmínky a nedostatečně o tom informovalo účastníky. Na Úseku Litomyšl - Janov je zase přerušeno územní řízení, protože ŘSD dodalo nedostatečnou hlukovou studii a musí ji přepracovat.
 
D52
Na konci roku 2019 stavební úřad v Pohořelicích zastavil územní řízení na stavbu úseku mezi Pohořelicemi a Novou Vsí, protože Ředitelství silnic a dálnic nebylo za ŠEST LET schopné doplnit požadované podklady - šestkrát tedy požádalo o přerušení řízení, tj. o prodloužení doby pro dodání podkladů, a pětkrát mu úřad vyhověl, pošesté už ne.
 
Pětiminutový rozhovor s Kájou Čurdou naladíte ZDE.

 
Vláda dnes schválila navržení sankcí pro Polsko ve výši pět milionů eur denně kvůli tomu, že v rozporu s uloženým předběžným opatřením bezodkladně nezastavilo těžbu hnědého uhlí v dole Turów. Také potvrdila, že bude pokračovat ve vyjednávání dohody s Polskem, které by mohlo vést i ke stažení žaloby na důl.


Žádné komentáře:

Okomentovat