HK

HK

pondělí 30. března 2015

Naše město Hluboká nad Vltavou (Českobudějovický deník 28.03.2015)



Coby advertorialně-archivní sbírku toho nejzajímavějšího co "právě" hýbe (+/-) Hlubokou, přinesla minulý týden příloha Deníku jižní Čechy  "Naše město" (4 x A3). Bezpochyb je určitě stále nutné si připomínat, že "Hluboká je naší vizitkou" (slova našeho pana starosty Jirsy). Co kdyby o tom začal náhodou někdo pochybovat.

P.S. A protože jsem zatím pro Hlubokou nic neudělal, hodlám se také zapojit do místního spolkového života, a to s nedementním sdružením Radějinicnevím. Netušíte někdo, jakou finanční častkou by mě mohla radnice ročně podpořit? Tématicky půjde o něco podobného jako u spolku Všechnovím.


neděle 29. března 2015

Pohádky nejen na dobrou noc



Občas mě dostanou ty úplně „nejověřenější“ informace, které potom staví našeho pana místostarostu do rolí téměř pohádkových. Tak třeba včera:

“ Vím to na 100%, že jak slavil ty šedesátiny, tak na Vondrov dorazila zachlastat taky vrchní státní zástupkyně (JUDr. Lenka Bradáčová, Ph.D). Tak komu máš pak tady věřit".

NEBO

„Víš vo tom, že si tu byl v oboře na Pájinovo pozvání zastřílet Putin? Fakt, tohle je tutovka!"

A tak tady žijeme…..


sobota 28. března 2015

Rekonstrukce místní komunikace "Pod horou" v Líšnici, kde bydlí jeden z našich radních


Přestože pan MUDr. Toušek František  (Hlubocko - prosperující, bezpečné, solidární a pohodové) nebydlí na Hluboké, ale asi ve 13 km vzdálené Líšnici, je přesto členem Zastupitelstva a dokonce i Rady města pro volební období 2014 - 2018. To jen taková moje vtipná narážka na ódeesácko-čéesesdéácké poznámky k mé "nehlubocké" příslušnosti.


čtvrtek 26. března 2015

Stojí naše radnice na straně NATO, nebo proruských přátel?



O víkendu protne naše území americký vojenský konvoj, který oproti roku 1968 neřídí nepřátelská vojska, ale spojenci z NATO. A protože si tento fakt stále někteří proruští soudruzi (resp. kolaboranti) nechtějí připustit a dokonce chystají protestní akce, napadla mě zajímavá otázka:

"Přiklání se naše radnice k "Americe", nebo k východu?"

Dle jejich přátelství s lidmi typu Zdeněk Zbytek (prezident KlubuRusko) a Vojtěch StB Filip (předseda KSČM), nedokážu orientace našich "pánů" přesně určit. 
Pomůžete?

Prozatím si vychutnejte dnešní rozhovor pro ČRo Radiožurnál- Průjezd americké kolony (zakladatel občanského sdružení Přátelé Ruska v ČR Jiří Vyvadil vs. publicista Pavel Šafr)



středa 25. března 2015

STOP KORUPCI - Základní informace určené nejen pro naše spoluobčany



(text převzat z oficiálních stránek PČR)

Korupci je možno charakterizovat jako zneužití postavení, které je spojeno s porušením principu nestrannosti při rozhodování. Je motivováno snahou po materiálním zisku nebo získání jiných výhod. Korupce je projevem chyby v rozhodovacím a řídícím procesu. Součástí korupčního vztahu je vždy ten, kdo rozhoduje, jeho moc odchylovat se od stanovených pravidel, výměna takto vychýleného rozhodnutí za výhodu a nesprávnost, protiprávnost nebo amorálnost takového vztahu výměny. V širším smyslu je účast v korupčním vztahu etickým a mravním selháním jednotlivců. Schopnost instituce korupci potlačovat a bránit se jí je indikátorem kvality vnitřní kultury celého institucionálního systému jako takového a z ní vyplývajících norem chování v příslušných institucích. Výskyt korupce může ohrozit životaschopnost demokratických institucí a tržních ekonomik a zároveň bezpečnost státu, a to jak z hlediska vnitřní, tak i vnější bezpečnosti.

Přestože trestní zákoník nepoužívá samotný pojem „korupce“, je tento negativní společenský jev postihovaný především trestnými činy uvedenými v části druhé hlavy X. trestního zákoníku (zákon č. 40/2009 Sb.) nazvané „Trestné činy proti pořádku ve věcech veřejných“. Zejména podle dílu 3 „Úplatkářství“ jde o trestný čin podle:


    § 331 Přijetí úplatku,
    § 332 Podplácení,
    § 333 Nepřímé úplatkářství,
    § 334 Společné ustanovení pak vymezuje pojmy „úplatek“, „úřední osoba“ a „obstarávání věci obecného zájmu“.

Díl 3 trestního zákoníku chrání před různými formami korupce především čistotu veřejného života a nestranné a objektivní obstarávání věcí obecného zájmu osobami, které věci obecného zájmu obstarávají.

Kromě úplatkářství je v právním řádu zakotveno několik dalších skutkových podstat trestných činů, které definují korupční chování.
Protože rozhodující prostor a hlavní nebezpečí korupce leží v oblasti veřejné správy včetně moci zákonodárné a moci soudní, jde především o vybrané činy úředních osob podle části druhé hlavy X. dílu 2 trestního zákoníku „Trestné činy úředních osob“:


    § 329 Zneužití pravomoci úřední osoby,
    § 330 Maření úkolů úřední osoby z nedbalosti.

K trestným činům, které mají znaky korupčního chování, lze řadit také trestné činy:


    § 180 Neoprávněné nakládání s osobními údaji,
    § 255 Zneužití informace a postavení v obchodním styku,
    § 256 Sjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě,
    § 257 Pletichy při zadání veřejné zakázky a při veřejné soutěži,
    § 258 Pletichy proti veřejné dražbě,

případně některé další skutkové podstaty obsažené zejména v hlavě VI. a X. zvláštní části trestního zákoníku.