Známý ódeesák a jak jinak než s modrou vatou (na rudé špejli?) |
Hádejte, kdo byl mezi osmi dnešními hlasujícími PRO vrácení návrhu zákona garančnímu
výboru k novému projednání podle § 93 odst. 2. Pokud si myslíte, že pán s MODROU VATOU, tipujete správně!!
*********
PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY
Poslanecká sněmovna
2016
VII. volební období
___________________________________________________________
k Vládnímu návrhu zákona,
kterým se mění zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění
pozdějších předpisů
Sněmovní
tisk 501
Text pozměňovacího návrhu:
1. V článku
I bodě 1. se v § 20 odst. (3) nahrazuje textem:
„(3) Návrh
zón národního parku, návrh klidových území národního parku, cesty a trasy navržené
k vyhrazení v klidových územích národního parku a místa navržená
k vyhrazení je orgán ochrany přírody národního parku povinen dohodnout se
zástupci obcí delegovanými do rady podle odstavce (2) (dále jen „zástupci
obcí“). Návrh zásad péče o národní park dohodne orgán ochrany přírody se
zástupci obcí postupem podle § 38a.“
1. V článku
I bodě 1. se do §20 doplňuje nový odstavec (4), který zní:
„(4)
Nedojde-li k dohodě podle odstavce (3), předloží rada prostřednictvím
orgánu ochrany přírody neprodleně rozpor se stanoviskem zástupců obcí
Ministerstvu životního prostředí, které na základě shromážděných podkladů návrh
upraví. O změně návrhu informuje radu.“
1. V článku
I bodě 1. se v § 38a odst. (4) nahrazuje textem:
„(4) Orgán
ochrany přírody vyhodnotí připomínky došlé ve lhůtě podle odstavce (3) a upraví
návrh zásad péče. Vypořádání došlých připomínek zveřejní orgán ochrany přírody
na svých internetových stránkách a na portálu veřejné správy. Upravený návrh
zásad péče dohodne se zástupci obcí. Dohodnuté zásady péče předloží orgán
ochrany přírody Ministerstvu životního prostředí ke schválení.“
1. V článku
I odst. 1. se v § 38a za odstavec (4) vkládá nový odstavec (5), který zní:
„(5) Nedojde-li k dohodě podle odstavce
(4), předloží rada prostřednictvím orgánu ochrany přírody neprodleně rozpor se
stanoviskem zástupců obcí Ministerstvu životního prostředí, které na základě
shromážděných podkladů návrh upraví. O změně návrhu informuje radu.“
Dosavadní
odstavce (5) až (7) se označují jako odstavce (6) až (8).
Odůvodnění: V návrhu
novely zákona 114/92 Sb., který předložilo MŽP, se v těchto odstavcích
zavádí proces projednání namísto dohodnutí. To významně oslabuje pozici rady a
samozřejmě obcí, na jejichž území se národní park a jeho ochranné území
nachází. Pozměňovací návrh, který předložilo MŽP a který schválil VŽP, vrací do
textu zákona proces dohodnutí s radou. V zákoně není stanoven počet
členů rady, což znamená, že orgán ochrany přírody může jmenovat takový počet
dalších členů rady, že obce budou v radě v menšině. Proto navrhuji,
aby namísto dohody s radou muselo být dosaženo dohody se zástupci obcí
delegovanými do rady podle § 20 odst. (2). To odpovídá i tomu, že předkladatel
argumentuje tím, že přijetím novely zákona o ochraně přírody a krajiny dojde
k posílení role obcí.
22. 5. 2016
Jan
Zahradník
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
JAN KLÁN (25.05.2016)
PN zákon č. 114/92 Sb. Tisk 501.
1/ Ustanovení §15 odst.5, které zní: Národní parky a jejich
ochranná pásma se vyhlašují tímto zákonem, se nahrazují textem. §15 odst.
Národní parky se vyhlašují samostatným zákonem České republiky. Národní parky
vyhlášené před přijetím tohoto zákona, jsou národními parky podle zákona.
Doplňuje se nový odst. 6 §15, který zní. Zákon o vyhlášení
národního parku musí nejméně obsahovat Název národního parku, datum, ke kterému
se národní park zřizuje, jeho základní ochranné podmínky a hranice parku. V
ostatním se řídí tímto zákonem, pokud nejsou součástí zákona i zvláštní
ochranné podmínky podle § 16a .
2/ Ustanovení uvedení
v tisku 501 se vypouští §§ 15a, 15b, 15c, 15d,
3/ Dále se vypouští z tisku 501 §§ 16a, 16b, 16c, 16d
4/ Zařazuje nový § 16a , který zní: bližší ochranné podmínky
Národních parků, České Švýcarsko, Krkonošského národního parku, Národního parku
Podyjí, Národního parku Šumava a případně dalších národních parků, které budou
zákonem zřízeny, upravují zákony o vyhlášení konkrétního Národního parku.
5/ v § 22 odst. 1 se text Lesy v národním parku nejsou lesy
hospodářskými. Nahrazuje textem: lesy v národním parku jsou lesy zvláštního
určení.
Žádné komentáře:
Okomentovat