HK

HK

pátek 29. ledna 2016

Co se bude dít s Národním parkem Šumava? (Evropský rozhled)



Jedno velmi důležité ohlédnutí, které by si měli nejen Hlubočáci stále připomínat. Jde totiž o nejvyšší představitele naší radnice, členy ODS. Originál textu, sousedící s řadou dalších zajímavých příspěvků, naleznete pod číslem 27 ZDE.

***********

Karel Schwarzenberg o tom ví své a otevřeně upozornil na jihočeskou chobotnici za kterou stojí kmotr Pavel Dlouhý (“kníže z Hluboké”). Dlouhý je ve správní radě akciovky Lesy Hluboká a podle Ekonomu je i jejím skrytým vlastníkem. Boj s kůrovcem politicky prosazuje senátor Tomáš Jirsa z Hluboké nad Vltavou, pravá ruka Dlouhého. Petice prosazující těžbu kůrovcem napadených stromů a další akce organizuje tzv občanské sdružení Zachraňme Šumavu. Když si najdete na webu sídlo tohoto sdružení, zjistíte, že sídlí na domácí adrese senátora Tomáše Jirsy. Iniciátorem petice za zásahy proti kůrovci je František Nykles, v té době placený asistent senátora Tomáše Jirsy. Spoluzakladatelem sdružení je podnikatel a pozemkový magnát JUDr. František Talián – vlastní m.j. lukrativní pozemky na Klápě odkud má vést lanovka na Hraničník a případně i Smrčinu, pozemky na Bučině, Knížecích pláních a mnoho dalších po celé Šumavě. Sám sobě nechává říkat Král Šumavy. Tentýž JUDr. Talián vlastní nakladatelství Fortuna, vydává časopisy Naše Rodina, Učitelské noviny a dalších tiskovinách, ve kterých tiskne články jednostranně podporující současného ředitele (a svého přítele) Jana Stráského. Jan Stráský sám se před jmenování ředitelem ke sdružení Zachraňme Šumavu hlásil. Jiný člen sdružení – Petr Martan postává na Modravě s informačním stánkem a transparentem “Šumavu nedáme, radši národní park zbouráme”. Podle informace pracovníka, který pracuje pro Lesy Hluboká a.s., byla tato akciovka po jmenování Stráského ředitelem parku připravena vjet s mechanizací do NP zpracovávat suché stromy na štěpku. To nakonec zastavil až korektiv ministra Chalupy. Nejde tedy jen o těžbu dřeva, ale i o pozemky (potenciální budoucí stavební parcely) a další projekty (lanovky, sjezdovky). Je to vzájemně propojené.

(zdroj: Evropský rozhled)

Žádné komentáře:

Okomentovat