Správa železnic v rámci přípravy nového úseku IV. koridoru
Nemanice - Ševětín aktuálně žádá o dílčí změnu územního rozhodnutí. Konkrétně
jde o přípravu Chotýčanského tunelu (4775 metrů), který má na svém severním
konci podejít dálnici D3. Dálnice ale navzdory původním plánům není na
železniční tunel připravena, protože během její výstavby se asi "zapomnělo" (Eurovia + hnutí ANO) na tzv. hluchý dálniční most, který by měl zajistit možnost výstavby
Chotýčanského tunelu bez přerušení provozu na dálnici.
Ač ještě před třemi lety (dálniční úsek zprovozněn v prosinci 2019) se počítalo se zahájením
výstavby nového úseku IV. koridoru NemaŠe od srpna 2022 (dokončení 2027), tak harmonogram
nedávno vládou schváleného PPP projektu (státu chybí předpokládaných 20 miliard a tak stavbu
by měl zafinancovat a zajistit soukromý koncesionář) hovoří o tom, že smlouva s
koncesionářem se uzavře v říjnu 2025 a stavební práce začnou o rok později (dokončení 2031).
Žádné komentáře:
Okomentovat