HK

HK

čtvrtek 7. září 2017

Jihočeské potraviny, nebo amarouny? Politbyro z agrární výstavy Země živitelka vypadá spíš na ty amarouny.

Úterní Fokus Václava Moravce nesl podtitul „V lese“ a v přímém přenosu ze Střední lesnické školy a Středního odborného učiliště Křivoklát uvedl debaty (Marek Turčáni, Josef Fanta, Alena Zárybnická, Jiří Woitch, Radim Tolasz, Michal V. Marek), jejichž odborný původ se nemálo vzdaluje názorům známých EXPERT-politiků. Jmenovat nemusím, protože je už stejně všichni z mého blogu dobře znáte. Coby tečce Josefa Fanty, kterému „EXPERTI“ nechali na Šumavě postavit denohestující pomník, předcházela níže uvedená část „reportu“ z letošní agrární výstavy Země živitelka.

Sedělo tam 16 politiků. Já jsem tak nějak doufal, že se bude mluvit tak trochu o krajině, o tom jakým způsobem s tím vším budeme nakládat. Všichni do jednoho mluvili o tom, abychom jedli české potraviny. Což já osobně považuji za důležité, ale nikdo se nezmínil o tom, že ty české potraviny, když je máme vyprodukovat zdravé, tak mají vyrůst ve zdravé krajině. A základem té krajiny, a to nikdo nezpochybní, je les. Samozřejmě k tomu adekvátní obhospodařování lesa a lesnictví. Slovo les a lesnictví, tam nezaznělo ani jednou. A z toho já jsem nabyl dojem, že vlastně ty lidi ani nevědí, že žijí v nějaké krajině, o kterou by měli pečovat. A proto my, vědci a lidé pracující ve výzkumu, bychom měli těm politikům programově předestírat naše informace, představy o tom, jak by ten svět měl vypadat, protože oni na to nepřijdou.“

(Děkan Fakulty lesnické a dřevařské České zemědělské univerzity v Praze Ing. Marek Turčáni, PhD. )

Žádné komentáře:

Okomentovat