HK

HK

pátek 5. září 2025

Vizuální smog v Hluboké nad Vltavou - podpora turismu a místních podnikatelů

Proměna veřejného prostoru pod tlakem reklamy nutí stále více měst bojovat s vizuálním smogem, ovlivňujícím nejen samotné město, ale i životy občanů. Ač dle obcí je největší překážkou legislativa, tak přesto existují nástroje regulace venkovní reklamy. Jde o obecní závazné vyhlášky a nařízení, tzv. „manuály dobré praxe“ a finanční pobídky pro obchodníky, respektující tyto estetické standardy. Pokud rádi cestujete za „českým klidem“ mimo „turistické pasti“, dost často nepotkáte jediný billboard ani reklamu zavěšenou na oplocení. Maximálně tak cedulky „prodej medu“ a „otvíračky“ místních hospod. Dokonce jsem se setkal i s lokalitami, kde venkovní reklama je považována za „nelegální“ a místní tenhle reklamní „šrot“ naprosto odmítají.
Potom jsou tu ale města, jejichž zastupitelé a na ně napojení kamarádíčci reklamu naopak milují, protože bez pořádného „šrotu“ prý nelze podnikat. A tak „úředníčci“ a jim podobní „podnikatelé“ umisťují svůj „šrot“ kde se dá, třeba i na obecní pozemky. Snad proto, že město podporuje „podnikatelskou“ činnost a láká „hromady“ turistů do svých „zážitkových pastí“.


Vítá vás “pohádková” Hluboká
Ekologický paradox. Reklamní nafukovalo ekologického festivalu VMO, které je stále dofukováno ventilátorem připojeným na elektřinu.
Velikonoční reklama pro Madetu, spojená s charitou. A proto kupujte Milánkovy dobroty!!
Ministerský smog před poliklinikou v Českých Budějovicích

Žádné komentáře:

Okomentovat