pondělí 21. října 2024

Developerská společnost Jihočeská ODS

 

Letos v létě začala první stavební řízení ke IV. železničnímu koridoru severně od Českých Budějovic, kterým se má završit vysokorychlostní propojení jihočeské metropole s Prahou. Dle rozhodnutí vlády by měl stavbu zafinancovat a zajistit soukromý koncesionář (smlouva na 23 let), čímž půjde o vůbec první projekt PPP v režii Správy železnic při budování trati. Stavební práce mají začít za dva roky a první cestující se po sedmnáctikilometrovém úseku svezou snad už v roce 2031. O rok později stát (občané) začne dílo zhruba za 25 miliard splácet (ročně cca 2,3 miliardy), ale nominálně v tzv. platbě za dostupnost zaplatíme 46 miliard korun. Kromě toho, že "náročné" napřímení trati NemaŠe vynechá "objížďkovou" stanici Hluboká n. Vlt. - Zámostí, vyrazí rychlovlak z Budějovic "přímo" kolem plánované velkovýstavby Nové Hrdějovice (ZTV + retail), kterou připravuje investiční skupina ICP Group Ondřeje Davida, který společně s českobudějovickým náměstkem primátorky a krajským zastupitelem Petrem Marošem (ODS) zachránili oblast u Makra před výstavbou skladovacích hal. Za podpory hejtmana JčK Martina Kuby (ODS) totiž před třemi lety "koupili" pod hlavičkou Hrdějovice development od CTP dotčené pozemky, na kterých mají vzniknout "občansky vybavené" Nové Hrdějovice s odhadovanou kapacitou 1500 obyvatel (Nové Bavorovice 1900 obyvatel). Loni 1. ledna Maroš s Davidem ze společnosti "odešli", aby ve stejný den společnost převzal Marek Klaus z ICP Group, kterou založil a stále vede právě Marošův kolega z "první" Hrdějovice development Ondřej David.
A pak se nedivte, že třeba takový hejtman Martin Kuba (ODS) dnes "neunesl" kritiku developerské společnosti Jihočeská ODS během jednání českobudějovického zastupitelstva a musel se k "věci" (Třešňákova výstavba cca 3 tisíc bytů se potáhne až k Alzheimer centru) vyjádřit. Tiskovou zpráva Pirátů naleznete ZDE.
 
 







Žádné komentáře:

Okomentovat