Letos v létě začala první stavební řízení ke IV. železničnímu
koridoru severně od Českých Budějovic, kterým se má završit vysokorychlostní propojení
jihočeské metropole s Prahou. Dle rozhodnutí vlády by měl stavbu zafinancovat a
zajistit soukromý koncesionář (smlouva na 23 let), čímž půjde o vůbec první
projekt PPP v režii Správy železnic při budování trati. Stavební práce mají
začít za dva roky a první cestující se po sedmnáctikilometrovém úseku
svezou snad už v roce 2031. O rok později stát (občané) začne dílo zhruba za 25
miliard splácet (ročně cca 2,3 miliardy), ale nominálně v tzv. platbě za
dostupnost zaplatíme 46 miliard korun. Kromě toho, že "náročné" napřímení
trati NemaŠe vynechá "objížďkovou" stanici Hluboká n. Vlt. -
Zámostí, vyrazí rychlovlak z Budějovic "přímo" kolem plánované velkovýstavby Nové Hrdějovice (ZTV + retail), kterou připravuje investiční skupina ICP Group
Ondřeje Davida, který společně s českobudějovickým náměstkem primátorky a krajským
zastupitelem Petrem Marošem (ODS) zachránili oblast u Makra před výstavbou
skladovacích hal. Za podpory hejtmana JčK Martina Kuby (ODS) totiž před třemi
lety "koupili" pod hlavičkou Hrdějovice development od CTP dotčené
pozemky, na kterých mají vzniknout "občansky vybavené" Nové
Hrdějovice s odhadovanou kapacitou 1500 obyvatel (Nové Bavorovice 1900 obyvatel). Loni 1. ledna Maroš s Davidem ze společnosti "odešli", aby ve stejný
den společnost převzal Marek Klaus z ICP Group, kterou založil a stále vede právě Marošův
kolega z "první" Hrdějovice development Ondřej David.
A pak se nedivte, že třeba takový hejtman Martin Kuba (ODS) dnes "neunesl" kritiku developerské společnosti Jihočeská ODS během jednání českobudějovického
zastupitelstva a musel se k "věci" (Třešňákova výstavba cca 3 tisíc bytů se potáhne až k Alzheimer centru) vyjádřit. Tiskovou zpráva Pirátů naleznete ZDE.
Žádné komentáře:
Okomentovat