Umělci z Prahy, resp. divize zastydlých anti-komunistů podporujících v prezidentské volbě paradoxně převlečeného komunistu Pávka, se poprvé předvedla před třemi lety ve Veletržním paláci, kde protestovala kvůli údajně nenaplněnému potenciálu pražské Národní galerie. Tehdy zhruba dvacítka "mistrů" (Róna, Skála, David, Hošková, ...) vyčítala její ředitelce polského původu Alicji Knastové, která vykonávala tuto funkci půl roku, že je z cizího prostředí, s nikým se tu nezná a nemluví český (asi vzor SPD & Trikolóra). V těchto dnech tuto nacionalistickou aroganci "povýšili" na petiční úroveň jim podobní komerčně i divácky úspěšní umělci, kteří ve středu 12. června odeslali výzvu na Ministerstvo kultury, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a na Národní akreditační úřad pro vysoké školství. Jejím obsahem jsou tři základní body, týkající se údajného omezování svobody uměleckého projevu a svobody slova, spojených s cílenou likvidací jedinečnosti a kreativity pod hlavičkou aktivistických tendenčních ideologií na Akademii výtvarných umění v Praze, v Národní galerii a v rámci udílení Ceny Jindřicha Chalupeckého. "Kolektivizace národních umělců" přesvědčených o vlastní jedinečnosti (Šlapetová resp. Rittstein ml., Knížák, Černý, opět Róna se Skálou, Marhoul, Svěrák, Hřebejk, Šteidler, Trojanová či "poradce" Pávka Kolář) svými podpisy víceméně odmítla levicově orientované ženy v umělecko-manažerských funkcích, které nedrží prapor aktuálně vládnoucí budovatelské pravice (zavedených pořádků). Podobně jako za vlády jedné strany (KSČ) před listopadem 1989, tak i letos "demokratická elita" přiřazuje "jinakost" psychicky narušeným osobnostem a jejich tvorbu nepovažuje za umění. Proč se ale tahla "sociální skupina" snaží už tři roky zničit ženu, která utekla z Polska před proruskou děvkou PiS (Právo a spravedlnost), kamarádkou naší současné vlády, je skutečně "záhada". Ne však pro ty, co už viděli skvělý dokument Putinovo hřiště (režie Konrad Szołajski), o kterém Mirka Spáčilová napsala, že se v něm divák nic nového nedozví. Ale protože Mirka "funguje opačně" (zde záměrně odrazuje), tak tento dokumentární film o práci ruské propagandy ve Východní Evropě vřele doporučuji. A nehledejte v něm jen doporučení mistra Hřebejka!! Protože pak třeba pochopíte, proč "Umělci z Prahy" přehlížejí zákulisní prostředí Fialovy vlády (ODS) a bývalého bolšěvika, tč. prezidenta ČR.
Včerejší "debatu" s tatínkem Rittsteina ml. naleznete ZDE |
Bohužel, podlehli mnozí (Anča Geislerová, Alice Nellis, Tonda Kratochvíl, Milan Cais, Martin Rajniš, Petr Jarchovský, Eliška Balzerová, Petr Nikl, ...) |
A něco málo o ŽIRAFĚ (nebo ZDE), která ač je vegetariánka, žere především zakomplexované mužíky. "Celou instituci (Knastová) strhává do bezvýznamnosti a ohání se nejpomíjivějšími současnými ideologiemi. V praxi to znamená, že na bienále v Benátkách se prezentuje příběh žirafy, přivezené z Keni v době, kdy zde komunisti popravovali Miladu Horákovou a další," napsali v pamfletu Umělci z Prahy. |
... plus dalších dvacet signatářů |
A až vám bude někdo tvrdit, že je jen sběratel a ne podporovatel totalitních režimů (třeba jako nějakej Turek), tak se seberte a utíkejte rychle pryč. |
Žádné komentáře:
Okomentovat