pondělí 3. května 2021

Českobudějovický "tunel" Blanka se jmenuje Pohůrka

Něco jako věhlasný tunel Blanka vzniká už více jak dva roky na okraji Českých Budějovic. Podobně jako v případě pražského "tunelu", jehož smlouvu podepsal v roce 2006 "cestovatel" Pavlem Bém (ODS), tak i za největším současným problémem výstavby dálnic v ČR stojí partaj ODS. Ač jde "jen" o JFKN, její nejhlasitější představitelé (Martin Kuba, Jan Zahradník, Tomáš Jirsa) dost často viní z nedokončené D3 všechny ostatní (občanské a ekologické organizace, Babišovu vládu), jen jaksi zapomínají zmínit také sebe. Protože to byla právě jihočeská ODS, která odmítla původní variantu vést dálnici dál východním směrem po Lišovském prahu a prosadila myšlenku tunelu Pohůrka (km 135 - km 136) coby součást úseku D3 0310/I Úsilné - Hodějovice, která výstavbu prodraží min. o 200 milionů a samotné zprovoznění úseku oddálí o další dva roky (2025). Poděkovat tak můžeme především tehdejšímu vedení českobudějovické radnice, kde seděl později jistým kmotrem "zlikvidovaný" primátor Juraj Thoma (ODS) a jeho první náměstek a developer František Jelen (ODS), s jehož přispěním měnilo město v lokalitě u budoucí dálnice územní plán z využití prostoru pro rekreaci na možnost zástavby pro bydlení. Mimochodem, jméno Františka Jelena je také úzce spjaté s kontroverzní výstavbou chystané průmyslové zóny Švamberk u Ševětína, jehož projekt dodnes nezohledňuje všechny aspekty, podobně jako tomu bylo v počátcích "tunelu"Pohůrka.

Kvůli agresivní spodní vodě musí dojít ke změně technologie, která prodlouží (a prodraží) výstavbu tunelu o dva roky.


 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat